
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 23 |
| Długość [mm] | 161 |
| Rodzaj gwintu | dla bieżnika prawostronnego |
| nr EAN | 8717109544329 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 103 |
| Rozmiar gwintu 1 | FM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109377804 |

| Długość [mm] | 144 |
| Szerokość [mm] | 44 |
| Wysokość [mm] | 44 |
| nr EAN | 5012759405215 |

| Długość [mm] | 180 |
| Szerokość [mm] | 48 |
| Wysokość [mm] | 82 |
| nr EAN | 5012759405239 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 143 |
| Średnica 1 [mm] | 24 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 16,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 6,6 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4,7 |
| nr EAN | 4044197376995 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Średnica 1 [mm] | 23 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 160 |
| Długość 2 [mm] | 31 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M8X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197412174 |

| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858877774 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM16x1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | FM16x1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 128 |
| nr EAN | 5413978205929 |

| Długość całkowita [mm] | 143,1 |
| Wymiar gwintu | M16x1,5 |
| dla numeru OE | 4E0419801E |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322937535361 |

| Długość [mm] | 157 |
| Gwint zewn. [mm] | M16x1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 3322937535231 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025