
| Długość [mm] | 130 |
| Grubość [mm] | 82,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,4 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063593587 |

| Długość [mm] | 136 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 88 |
| nr EAN | 5012759377970 |

| Długość [mm] | 130 |
| Grubość [mm] | 82,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,38 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816410928 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426091279 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| nr EAN | 4060426382735 |

| Długość [mm] | 130 |
| Grubość [mm] | 82,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,38 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688410924 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025