
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Długość [mm] | 71 |
| nr EAN | 8717109346046 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 314 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109346169 |

| Długość [mm] | 75 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Długość gwintu [mm] | 20 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Kolor | szary |
| Materiał | Stal |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,4 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063087475 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 335 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
| nr EAN | 3358960652317 |

| Długość [mm] | 90 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 70 |
| nr EAN | 5012759350102 |

| Długość [mm] | 335 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759350119 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 315 |
| nr EAN | 4014870426262 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,50 |
| nr EAN | 4014870435745 |

| Długość [mm] | 330 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,620 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816249085 |

| Długość [mm] | 98 |
| Grubość [mm] | 72,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,3 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816419921 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość całkowita [mm] | 333 |
| Gwint zewn. [mm] | 16x1,5 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | 14x1,5 |
| nr EAN | 8033001490596 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość całkowita [mm] | 97 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
| Długość gwintu [mm] | 47 |
| Wysokość zabudowy | 68 |
| Średnica zabudowy [mm] | 13 |
| Gwint zewn. [mm] | 12 x 1,25 |
| nr EAN | 8033001500196 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 72 |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1.25R |
| nr EAN | 5902473024734 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 73 |
| nr EAN | 4047437394650 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 73 |
| nr EAN | 5907558553710 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 318 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 5901619563625 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 318 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074493014 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 73 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074492048 |

| Ciężar [kg] | 0,305 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5412096365454 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 334,5 |
| Średnica 1 [mm] | 15,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197314027 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 15 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 72 |
| Długość 2 [mm] | 19,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197265428 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,2 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858463571 |


| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 74 |
| Ciężar [kg] | 0,77 |
| nr EAN | 8435130327581 |

| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 316,5 |
| Ciężar [kg] | 0,623 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 8435130386236 |

| Długość [mm] | 77,5 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 815020 |
| nr EAN | 7316579257039 |

| Długość [mm] | 334,5 |
| Wymiar gwintu | M16 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 825017 |
| nr EAN | 7316579314015 |

| Długość [mm] | 74 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 3322937735457 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025