
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 10,5 |
| Długość [mm] | 69 |
| nr EAN | 8717109322798 |

| Długość [mm] | 67 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,295 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063987201 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 67,5 |
| nr EAN | 3358960632777 |

| Wymiar stożka [mm] | 10,7 |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| nr EAN | 4014870432591 |

| Długość [mm] | 67 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,295 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816026259 |

| Długość [mm] | 300 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,615 |
| nr EAN | 4027816026242 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar stożka [mm] | 11 |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Wymiar gwintu | FM12X1.5R |
| Długość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5902473025496 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Numer seryjny | 4311560 |
| nr EAN | 5901159080194 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 70 |
| nr EAN | 5907558553888 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 70 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| nr EAN | 4040074194874 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13,65 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 66 |
| Długość 2 [mm] | 18 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Gwint wewnętrzny 2 [mm] | M12 x 1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874755048 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 12x1,5 |
| nr EAN | 5703858464516 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 296 |
| nr EAN | 5703858464554 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 89,88 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M12x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,5 |
| Długość [mm] | 67 |
| Ciężar [kg] | 0,27 |
| nr EAN | 8435130302366 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 293 |
| Ciężar [kg] | 0,51 |
| nr EAN | 8435130308016 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/6 |
| Długość [mm] | 68 |
| Wymiar gwintu | FM12x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 10,7 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,25R |
| nr EAN | 5413978157006 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 315002 |
| nr EAN | 7316577895523 |

| Długość [mm] | 67 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,295 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688506603 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025