
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | IN M14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Długość [mm] | 78 |
| nr EAN | 8717109567892 |

| Długość [mm] | 96 |
| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,28 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 4422A052 |
| nr EAN | 5050063103762 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 3358960632111 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 3358960649737 |

| Długość [mm] | 355 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759460610 |

| Długość [mm] | 99 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 72 |
| nr EAN | 5012759465035 |

| Długość [mm] | 353 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759974261 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Długość [mm] | 76,3 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| nr EAN | 4014870430191 |

| Długość [mm] | 355 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,72 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816325512 |

| Długość [mm] | 78 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,37 |
| dla numeru OE | 4422A018 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816344773 |

| Długość [mm] | 338 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,68 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816412823 |

| Długość [mm] | 96 |
| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,28 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 4422A052 |
| nr EAN | 4027816413370 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 320 |
| nr EAN | 4047437408081 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M10x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 78 |
| nr EAN | 4047437451155 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 325 |
| nr EAN | 4047437460751 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 320 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 78 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074062920 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 342 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| nr EAN | 4040074165577 |

| Długość [mm] | 340 |
| Ciężar [kg] | 0,700 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5/M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 43,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 7,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096525063 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197664856 |

| Wymiar gwintu | M10x1,25/M14x1,5 |
| Długość [mm] | 76,5 |
| nr EAN | 5703858828936 |

| Ciężar netto [g] | 684 |
| nr EAN | 5908281449790 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 342 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978208944 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 78 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,3 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| nr EAN | 5413978214013 |

| Długość [mm] | 355 |
| Wymiar gwintu | M14 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 323030 |
| nr EAN | 7316579301510 |

| Długość [mm] | 78 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,37 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688563477 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 5900427550162 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025