
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,1 |
| Długość [mm] | 178 |
| nr EAN | 8717109567779 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12,1 |
| Długość [mm] | 178 |
| nr EAN | 8717109567786 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 245 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM12X1.0 RHT |
| nr EAN | 8717109564174 |

| Długość [mm] | 261 |
| Szerokość [mm] | 36 |
| Wysokość [mm] | 36 |
| nr EAN | 5012759460672 |

| Długość [mm] | 197 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 78 |
| nr EAN | 5012759467886 |

| Długość [mm] | 197 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 78 |
| nr EAN | 5012759467893 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 245 |
| nr EAN | 4014870437435 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,2 |
| Wymiar gwintu | M14X1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1127 10 |
| nr EAN | 4014870434946 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,2 |
| Wymiar gwintu | M14X1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 1126 10 |
| nr EAN | 4014870436865 |

| Długość [mm] | 263 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,47 |
| dla numeru OE | 3812.F6 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816339588 |

| parzyste numery artykułów | 36068 |
| Długość [mm] | 197 |
| Grubość [mm] | 75,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,52 |
| dla numeru OE | 3817.92 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816360674 |

| parzyste numery artykułów | 36067 |
| Długość [mm] | 197 |
| Grubość [mm] | 75,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,52 |
| dla numeru OE | 3817.91 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816360681 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 178 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 11-16 020 0025 |
| nr EAN | 4040074054208 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 178 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 11-16 020 0024 |
| nr EAN | 4040074057872 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 248 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074420997 |

| Długość [mm] | 245 |
| Ciężar [kg] | 0,520 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 / M12x1 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 31 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4 |
| nr EAN | 5412096461439 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 177,5 |
| Długość 2 [mm] | 26,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197554010 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 177,5 |
| Długość 2 [mm] | 26,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197554003 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426311285 |

| parzyste numery artykułów | 5031945 |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858862817 |

| parzyste numery artykułów | 5031944 |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858862824 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Długość [mm] | 245 |
| nr EAN | 5703858904692 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 177 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 177 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 177 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 53039 |
| nr EAN | 5413978213078 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 177 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 53038 |
| nr EAN | 5413978213085 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM12x1R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 245 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978213092 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM14X125R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X125R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 230 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978268573 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 194 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 53733 |
| nr EAN | 5413978268559 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025