Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ kierowniczy Ford RANGER (ET) » końcówki drążków kierowniczych Ford RANGER (ET)

końcówki drążków kierowniczych do FORD RANGER (ET)

wybierz typ samochodu FORD RANGER (ET):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy wewnątrz
Gwint wewnętrzny [mm] RHT M14x1,5
parzyste numery artykułów 49401879
nr EAN 3358960664471
Długość [mm] 182
Szerokość [mm] 48
Wysokość [mm] 85
nr EAN 5012759999134
Ciężar netto [g] 403
nr EAN 5908281455630
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 158,5
Wymagana ilość 2
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25 RHT M
Wymiar stożka 1 [mm] 14,9
Wymiar stożka 2 [mm] 17,1
nr EAN 4058787034950
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]121,5
Wymiar gwintuM14
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 85
Ciężar [kg] 0,4511
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
nr EAN 8435130385284
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 159
Ciężar [kg] 0,5872
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy wewnątrz
nr EAN 8435130384867
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 162
Wymiar gwintu FM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 15
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,25R
nr EAN 5413978252893
Wymiar stożka [mm] 13,8
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Rozmiar gwintu 2 M14x1,50
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5900427512429
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.