Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ kierowniczy Honda DIO » końcówki drążków kierowniczych Honda DIO

końcówki drążków kierowniczych do HONDA DIO

wybierz typ samochodu HONDA DIO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wymiar stożka [mm] 12,7
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Gwint zewn. [mm] M16x1,50
nr EAN 4014870427283
Wymiar stożka [mm] 12,5
Gwint zewn. [mm] M16x1,5
nr EAN 4014870427405
Strona zabudowy zewnętrzny
Numer seryjny K4317018
nr EAN 5901159302333
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość całkowita [mm] 109
Gwint zewn. [mm] 16 x 1,5
Długość gwintu [mm] 55
Wysokość zabudowy 67,5
Średnica zabudowy [mm] 13
Gwint zewn. 1 [mm] 12 x 1,25
nr EAN 5907558554090
Strona zabudowy wewnątrz
Długość całkowita [mm] 340
Gwint zewn. [mm] 16 x 1,5
Długość gwintu [mm] 52
Wysokość zabudowy 65
Średnica zabudowy [mm] 13
Gwint zewn. 1 [mm] 12 x 1,25
nr EAN 5901619556184
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 14
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 90
Długość 2 [mm] 19,5
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 13
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 5010874752702
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 14
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 321
Długość 2 [mm] 18,5
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 47
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5010874770331
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.