
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 142 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109339673 |

| parzyste numery artykułów | ADH28716 |
| Długość [mm] | 235 |
| Grubość [mm] | 66,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 17 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,750 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 5050063287158 |

| Długość [mm] | 234 |
| Szerokość [mm] | 45 |
| Wysokość [mm] | 64 |
| nr EAN | 5012759057711 |

| Długość [mm] | 234 |
| Szerokość [mm] | 45 |
| Wysokość [mm] | 64 |
| nr EAN | 5012759057728 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,9 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,50 |
| parzyste numery artykułów | 840 0639 10 |
| nr EAN | 4014870429256 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,9 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,50 |
| parzyste numery artykułów | 840 0638 10 |
| nr EAN | 4014870441111 |

| parzyste numery artykułów | 24932 |
| Długość [mm] | 217 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,730 |
| dla numeru OE | 53560-S1A-E01 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816249313 |

| parzyste numery artykułów | 24931 |
| Długość [mm] | 217 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,730 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816249320 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Szerokość [mm] | 160 |
| Ciężar [kg] | 0,47 |
| Wymiar stożka [mm] | 14,9 |
| Materiał | Stal |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 160 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 31508 01 |
| nr EAN | 4047437303034 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| parzyste numery artykułów | 30699 01 |
| nr EAN | 4047437313231 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 217 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 31-16 020 0007 |
| nr EAN | 5907558553673 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 217 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 31-16 020 0010 |
| nr EAN | 5907558553680 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 217 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 31-16 020 0007 |
| nr EAN | 4040074094754 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 217 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 31-16 020 0010 |
| nr EAN | 4040074125694 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 142 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| nr EAN | 4040074232880 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 218 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197281374 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 218 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197281381 |

| parzyste numery artykułów | 5032611 |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858463458 |

| parzyste numery artykułów | 5032610 |
| Wymiar stożka [mm] | 13 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858463465 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 218 |
| Ciężar [kg] | 0,72 |
| nr EAN | 8435130306401 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 218 |
| Ciężar [kg] | 0,72 |
| nr EAN | 8435130306418 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 140 |
| Ciężar [kg] | 0,335 |
| nr EAN | 8435130309921 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 125 |
| Ciężar [kg] | 0,316 |
| nr EAN | 8435130309938 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025