
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Długość [mm] | 96 |
| nr EAN | 8717109339598 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Długość [mm] | 96 |
| nr EAN | 8717109339604 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 309,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109340037 |

| Długość [mm] | 332 |
| Szerokość [mm] | 37 |
| Wysokość [mm] | 37 |
| nr EAN | 5012759346945 |

| Długość [mm] | 120 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 80 |
| nr EAN | 5012759349977 |

| Długość [mm] | 120 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 80 |
| nr EAN | 5012759349984 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 332 |
| Średnica 1 [mm] | 16 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197264315 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16,4 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 95 |
| Długość 2 [mm] | 23,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197264308 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16,4 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 95 |
| Długość 2 [mm] | 23,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| dla producentów przekładni kierowniczych | ZF |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197264377 |

| Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 310 |
| nr EAN | 5703858788605 |

| parzyste numery artykułów | 5034782 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858788612 |

| parzyste numery artykułów | 5034781 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 16x1,5 |
| nr EAN | 5703858788629 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 312 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978175932 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 93 |
| Wymiar gwintu | FM16x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R |
| parzyste numery artykułów | 63731 |
| nr EAN | 5413978169634 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 93 |
| Wymiar gwintu | FM16x1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 13,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R |
| parzyste numery artykułów | 63730 |
| nr EAN | 5413978169641 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025