
| Wymiar stożka [mm] | 11,9 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 210 |
| nr EAN | 4014870618759 |

| Wymiar stożka [mm] | 11,9 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 210 |
| nr EAN | 4014870618766 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 210 |
| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074282557 |

| Długość [mm] | 210 |
| Ciężar [kg] | 0,430 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 32 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7,5 |
| nr EAN | 5412096735936 |

| Długość [mm] | 210 |
| Ciężar [kg] | 0,430 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 32 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 7,5 |
| nr EAN | 5412096735943 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 14,8 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 210,5 |
| Długość 2 [mm] | 34,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M15X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4060426169404 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 14,8 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 210,5 |
| Długość 2 [mm] | 34,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M15X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4060426169411 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426231835 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| nr EAN | 5703858904869 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 214 |
| dla numeru OE | Part/oe 485216564R |
| nr EAN | 3660872457837 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 215 |
| Tylko w połączeniu z | NUT + WASHER |
| nr EAN | 5413978264933 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 212 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 11,9 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 5931 |
| nr EAN | 5413978264940 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 212 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 11,9 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R |
| parzyste numery artykułów | 5930 |
| nr EAN | 5413978264957 |

| parzyste numery artykułów | 33 10 2691 |
| Długość [mm] | 210,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,360 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054228750823 |

| parzyste numery artykułów | 33 10 2690 |
| Długość [mm] | 210,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,360 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054228750830 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025