Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jeep » układ kierowniczy Jeep COMPASS (MP, M6, MV, M7) » końcówki drążków kierowniczych Jeep COMPASS (MP, M6, MV, M7)

końcówki drążków kierowniczych do JEEP COMPASS (MP, M6, MV, M7)

wybierz typ samochodu JEEP COMPASS (MP, M6, MV, M7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 135
Wymiar stożka [mm] 14
Zbieżność stożka 1:6
Rozmiar gwintu 1 M10x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
parzyste numery artykułów 42957 01
nr EAN 4047437546042
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 135
Wymiar stożka [mm] 14
Zbieżność stożka 1:6
Rozmiar gwintu 1 M10x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
parzyste numery artykułów 42956 01
nr EAN 4047437546066
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 135
Rozmiar gwintu 1 M10x1,5
Rozmiar gwintu 2 M14X1,5
parzyste numery artykułów 216 020 0050
nr EAN 4040074289563
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 135
Wymiar gwintu FM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 11,8
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
parzyste numery artykułów 19945
nr EAN 5413978258246
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 135
Wymiar gwintu FM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 11,8
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
parzyste numery artykułów 19944
nr EAN 5413978258253
Długość [mm] 135
parzyste numery artykułów VKDY 312050
Długość [mm] 135
parzyste numery artykułów VKDY 312049
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.