
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Długość [mm] | 90 |
| nr EAN | 8717109746877 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Długość [mm] | 90 |
| nr EAN | 8717109746914 |



| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 0876 10 |
| nr EAN | 4014870437671 |

| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 840 0875 10 |
| nr EAN | 4014870433772 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 394 |
| nr EAN | 4014870627904 |



| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Wymiar stożka [mm] | 14,6 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 25484 02 |
| parzyste numery artykułów | 25484 03 |
| nr EAN | 4047437417373 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 394 |
| nr EAN | 4047437529106 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 90 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 16-16 020 0006 |
| nr EAN | 4040074294925 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 90 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 16-16 020 0000 |
| nr EAN | 4040074288542 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 393 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074287644 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5,5 |
| nr EAN | 4060426242664 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 14,6 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 90 |
| Długość 2 [mm] | 25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,2 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4060426308469 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 14,6 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 90 |
| Długość 2 [mm] | 25 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,3 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,1 |
| nr EAN | 4060426308476 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 90 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-2074 |
| Wymiar stożka 1 [mm] | 12 |
| Wymiar stożka 2 [mm] | 14,6 |
| nr EAN | 4058787295771 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 90 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT F |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-2073 |
| Wymiar stożka 1 [mm] | 12 |
| Wymiar stożka 2 [mm] | 14,6 |
| nr EAN | 4058787295788 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Wymagana ilość | 2 |
| Długość całkowita [mm] | 407,5 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M12 x 1,0 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| nr EAN | 4058787295795 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM12X1R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 393 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978251599 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 318033 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 328025 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| Ograniczenia producenta | SMI KOYO |
| Ograniczenia producenta | JTEKT |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 88,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | JTE775 |
| nr EAN | 3322937337989 |

| Ograniczenia producenta | TRW |
| Ograniczenia producenta | SMI KOYO |
| Ograniczenia producenta | JTEKT |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 88,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Wymiar gwintu | M10x1,25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | JTE774 |
| nr EAN | 3322937337545 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025