
| Długość [mm] | 165 |
| Szerokość [mm] | 44 |
| Wysokość [mm] | 109 |
| nr EAN | 5012759982297 |

| Długość [mm] | 165 |
| Szerokość [mm] | 44 |
| Wysokość [mm] | 109 |
| nr EAN | 5012759982303 |

| Długość [mm] | 262 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 40 |
| nr EAN | 5012759988398 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 143 |
| nr EAN | 4014870612658 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Wymiar gwintu | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 143 |
| nr EAN | 4014870612672 |

| Długość [mm] | 243 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 40,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 36 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,573 |
| nr EAN | 4054224753941 |



| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Numer seryjny | K4311614 |
| nr EAN | 5901159249089 |



| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 142 |
| Rozmiar gwintu 1 | 12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 616 020 0027/HD |
| nr EAN | 4040074246146 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 142 |
| Rozmiar gwintu 1 | 12x1,75 |
| Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 616 020 0026/HD |
| nr EAN | 4040074246139 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 242 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074272282 |

| Długość [mm] | 143 |
| Ciężar [kg] | 0,530 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | 12x1,75 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5412096735325 |

| Długość [mm] | 143 |
| Ciężar [kg] | 0,530 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | 14x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | 12x1,75 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5412096735332 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 18 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 143 |
| Długość 2 [mm] | 39 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426060169 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 18 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 143 |
| Długość 2 [mm] | 39 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.75 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426060176 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznym układem wspomagania kierownicy |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426174996 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,75 |
| Długość [mm] | 142,5 |
| Ciężar [kg] | 0,545 |
| nr EAN | 8435130365187 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025