
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. [mm] | RHT 14X1,5 |
| nr EAN | 3358960655394 |

| Długość [mm] | 98 |
| Szerokość [mm] | 35 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759849293 |

| Długość [mm] | 98 |
| Szerokość [mm] | 35 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759849309 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,7 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,50 |
| nr EAN | 4014870431259 |

| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| nr EAN | 4014870429867 |

| parzyste numery artykułów | 08583 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,280 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 32 21 1 135 820 |
| nr EAN | 4027816085829 |

| parzyste numery artykułów | 08582 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdu z kierownicą z lewej strony |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,280 |
| dla numeru OE | 32 21 1 135 822 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816085836 |

| Szerokość [mm] | 65,0 |
| Grubość [mm] | 10,0 |
| Średnica punktów mocowania [mm] | 8,4 |
| Materiał | Guma / metal |
| Ciężar [kg] | 0,050 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4027816016755 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Długość 2 [mm] | 15,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064300205 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 4047437004603 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| nr EAN | 4047437004610 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| nr EAN | 5907558553253 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 80 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 4040074021415 |

| Ciężar [kg] | 0,300 |
| Gwint zewn. [mm] | 14 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 14,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 5412096393556 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 82 |
| Długość 2 [mm] | 20,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874761063 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 82 |
| Długość 2 [mm] | 20,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874761056 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 82 |
| Wymiar stożka [mm] | 12,6 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M10 x 1,25 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,50 LHT M |
| nr EAN | 4031185913089 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 80 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Gwint zewn. [mm] | RHT 14X1,5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 80 |
| Wymiar gwintu | M14 |
| Gwint zewn. [mm] | LHT 14X1,5 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1 |
| Ciężar [kg] | 0,47 |
| nr EAN | 8435130306685 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5-LHT |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1 |
| Długość [mm] | 80 |
| Ciężar [kg] | 0,27 |
| nr EAN | 8435130306692 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Długość 2 [mm] | 15,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część |

| dla numeru OE | 638 460 3611 |
| Średnica przegubu [mm] | 40 |
| Średnica końcówki wału [mm] | 15 |

| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | M10x1 |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 80 |
| nr EAN | 3322937905300 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025