Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » stabilizator, mocowanie Audi A8 D3 (4E2, 4E8) » łącznik stabilizatora Audi A8 D3 (4E2, 4E8)

łącznik stabilizatora do AUDI A8 D3 (4E2, 4E8)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D3 (4E2, 4E8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
parzyste numery artykułów 43456
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,28
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816434559
parzyste numery artykułów 43455
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,28
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816434566
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 102
Średnica 3 [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M10X1.25
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 13
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 4044197450176
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 102
Wymagana ilość 1
Materiał Stal
Gwint zewn. 1 [mm] M10 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M10 x 1,25 RHT M
parzyste numery artykułów G7-1351
nr EAN 4031185266512
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 102
Wymagana ilość 1
Materiał Stal
Gwint zewn. 1 [mm] M10 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M10 x 1,25 RHT M
parzyste numery artykułów G7-1350
nr EAN 4031185266529
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 102
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
parzyste numery artykułów 75063
nr EAN 5413978183302
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 102
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
parzyste numery artykułów 75062
nr EAN 5413978183319
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.