
| Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |

| Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |

| parzyste numery artykułów | 170549 |
| Długość [mm] | 258 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Materiał | Stal |
| Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224705506 |

| Drążek / rozpórka | Drążek wahadłowy |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Długość [mm] | 268,5 |
| rura Ø [mm] | 10 |
| Wymiar gwintu | M10x1,5 |
| nr EAN | 4047437428034 |

| Drążek / rozpórka | Drążek wahadłowy |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 257 |
| parzyste numery artykułów | 42824 01 |
| nr EAN | 4047437526440 |

| Drążek / rozpórka | Drążek wahadłowy |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 |
| Długość [mm] | 257 |
| parzyste numery artykułów | 42823 01 |
| nr EAN | 4047437526464 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
| Długość [mm] | 257 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z gniazdem na klucz |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 016 060 0013/HD |
| nr EAN | 4040074189337 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
| Długość [mm] | 257 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z gniazdem na klucz |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 016 060 0012/HD |
| nr EAN | 4040074189344 |

| Strona zabudowy | z tyłu |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Strona zabudowy | góra |
| Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
| Drążek / rozpórka | Popychacz |
| Długość 1 [mm] | 299 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| parzyste numery artykułów | 49157 |
| Materiał podwozia | blacha stalowa |
| nr EAN | 5413978243037 |

| Strona zabudowy | z tyłu |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Strona zabudowy | góra |
| Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
| Drążek / rozpórka | Popychacz |
| Długość 1 [mm] | 299 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| parzyste numery artykułów | 49156 |
| Materiał podwozia | blacha stalowa |
| nr EAN | 5413978243044 |

| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | z przodu |
| Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
| Drążek / rozpórka | Popychacz |
| Długość 1 [mm] | 247 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Materiał podwozia | blacha stalowa |
| nr EAN | 5413978243051 |

| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | na dole |
| Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
| Drążek / rozpórka | Popychacz |
| Długość 1 [mm] | 257 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| Materiał podwozia | Stal |
| nr EAN | 5413978243075 |

| Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
| rura Ø [mm] | 10 |
| Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
| Długość 1 [mm] | 240 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,5R |
| nr EAN | 5413978243082 |

| Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 294,8 |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| rura Ø [mm] | 12 |
| parzyste numery artykułów | JTS1698 |
| nr EAN | 3322938437329 |

| Drążek / rozpórka | Drążek skrętny łącznikowy |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Długość [mm] | 294,8 |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| rura Ø [mm] | 12 |
| parzyste numery artykułów | JTS1697 |
| nr EAN | 3322938413309 |
Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach.
Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025