Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volvo F4 » stabilizator, mocowanie Volvo F4 » łącznik stabilizatora Volvo F4

łącznik stabilizatora do VOLVO F4

wybierz typ samochodu VOLVO F4:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 360
Wymiar gwintu MM12X1.25 RHT
Średnica [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109551297
Długość [mm] 140
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,18
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 5050063385809
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.25
Rozmiar gwintu 3 M12x1.25
Długość [mm] 390
Szerokość [mm] 30
Wysokość [mm] 110
nr EAN 5012759429914
Długość [mm] 360
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Powierzchnia ocynkowany
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,573
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 48820-42030
nr EAN 4027816285137
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 360
Średnica 3 [mm] 12
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.25
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4044197462063
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 360
nr EAN 5703858823795
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 360
Gwint zewn. 1 [mm] M12 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm] M12 x 1,25 RHT M
nr EAN 4031185196215
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
rura Ø [mm] 12
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 360
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,5R
nr EAN 5413978205233
Długość [mm] 360
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Kolor srebrny
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Powierzchnia ocynkowany
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,58
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 48820-02070
nr EAN 4044688559890
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.