Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mini » napęd osi Mini MINI PACEMAN (R61) » wał napędowy Mini MINI PACEMAN (R61) » łącznik wału, krzyżak wału Mini MINI PACEMAN (R61)

łącznik wału, krzyżak wału do MINI MINI PACEMAN (R61)

wybierz typ samochodu MINI MINI PACEMAN (R61):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 28,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 110,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,34
dla numeru OE 26 11 1 225 624
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816025627
Długość [mm] 20
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 28,0
Rodzaj łożyskowania wykonanie twarde
Ciężar [kg] 0,031
nr EAN 4027816262916
Strona zabudowy z przodu
Grubość [mm] 28,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 110,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Ciężar [kg] 0,34
dla numeru OE 26 11 1 225 624
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688025623
dla numeru OE 26 11 1 225 624
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.