Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » wał napędowy Bmw 5 (E34) » łącznik wału, krzyżak wału Bmw 5 (E34)

łącznik wału, krzyżak wału do BMW 5 (E34)

wybierz typ samochodu BMW 5 (E34):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,04
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 3358960125101
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Liczba otworów do mocowania 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Grubość [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 135
nr EAN 4014870387815
Grubość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,49
dla numeru OE 26 11 7 511 454
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816044352
Długość [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 28,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,044
nr EAN 4027816121244
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 40,00
Długość 2 [mm] 15,05
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064300205
Długość 1 [mm] 62,50
Średnica 1 [mm] 24,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064300588
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 1
Numer seryjny K4422530
nr EAN 5901159015011
nr EAN 5907558533019
Ilość zębów 32
Ciężar [kg] 1,875
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Długość opakowania [cm] 10,5
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,0
nr EAN 5903364340360
Ilość zębów 32
Ciężar [kg] 1,875
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Długość opakowania [cm] 10,5
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,0
nr EAN 5903364355739
Ilość zębów 32
Ciężar [kg] 1,875
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Długość opakowania [cm] 10,5
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 10,0
nr EAN 5903364355746
Ciężar netto [g] 2100
nr EAN 5908281469255
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Wymagana ilość 1
Masa [g] 608
Grubość [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 96
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 135
Ilość otworów 6
nr EAN 8033989007823
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 40,00
Długość 2 [mm] 15,05
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
Długość 1 [mm] 62,50
Średnica 1 [mm] 24,00
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
Grubość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
średnica zewnętrzna [mm] 135,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Materiał Guma / metal
Ilość otworów 6
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,49
dla numeru OE 26 11 7 511 454
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688044358
Wymagana ilość 1
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
otwór Ø [mm] 10
nr EAN 5908229949764
Średnica wewnętrzna [mm] 12
Wymagana ilość 1
nr EAN 5908229909188
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Strona zabudowy z przodu
średnica zewnętrzna [mm] 135
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 96
Ilość otworów 6
Materiał Guma / metal
dla numeru OE 26 11 7 511 454
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
dla numeru OE 638 460 3611
Średnica przegubu [mm] 40
Średnica końcówki wału [mm] 15
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.