Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » wał napędowy Mercedes-benz KLASA E T-Model (S211) » łącznik wału, krzyżak wału Mercedes-benz KLASA E T-Model (S211)

łącznik wału, krzyżak wału do MERCEDES-BENZ KLASA E T-Model (S211)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E T-Model (S211):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ciężar [kg] 1,158
dla numeru OE 211 410 04 15
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816212010
Długość [mm] 51,5
średnica zewnętrzna [mm] 31,0
Ciężar [kg] 0,119
nr EAN 4027816077008
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 40,00
Długość 2 [mm] 15,05
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
nr EAN 4019064300205
nr EAN 5902659724816
średnica zewnętrzna [mm] 31
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Długość [mm] 51,5
Materiał Guma / metal
nr EAN 4040074066256
Rodzaj przegubu Przegub krzyżowy
Długość 1 [mm] 40,00
Długość 2 [mm] 15,05
Smarowanie ze stałym smarowaniem
Jakość Standard
Nowa część 
dla numeru OE 638 460 3611
Średnica przegubu [mm] 40
Średnica końcówki wału [mm] 15
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.