Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » napęd osi Porsche 356 Cabriolet/Speedster » wał napędowy Porsche 356 Cabriolet/Speedster » łącznik wału, krzyżak wału Porsche 356 Cabriolet/Speedster

łącznik wału, krzyżak wału do PORSCHE 356 Cabriolet/Speedster

wybierz typ samochodu PORSCHE 356 Cabriolet/Speedster:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ciężar [kg] 1,28
dla numeru OE 211 410 02 15
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816191100
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ciężar [kg] 1,25
dla numeru OE 000 411 02 00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816211938
Długość [mm] 51,5
średnica zewnętrzna [mm] 31,0
Ciężar [kg] 0,119
nr EAN 4027816077008
nr EAN 5901619540909
średnica zewnętrzna [mm] 31
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Długość [mm] 51,5
Materiał Guma / metal
nr EAN 4040074066256
Średnica [mm] 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074240083
Średnica [mm] 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074240748
Średnica [mm] 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248898
Średnica [mm] 150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248867
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ciężar [kg] 1,25
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688638847
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ciężar [kg] 1,28
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688638366
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Wymagana ilość 2
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 5902275215330
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
do średnicy rozstawienia otworów [mm] 110
nr EAN 5902275987404
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
średnica zewnętrzna [mm] 150
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość otworów 6
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.