Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » układ hamulcowy Alfa Romeo MATTA samochód terenowy otwarty (AR5_) » linka hamulcowa Alfa Romeo MATTA samochód terenowy otwarty (AR5_)

linka hamulcowa do ALFA ROMEO MATTA samochód terenowy otwarty (AR5_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO MATTA samochód terenowy otwarty (AR5_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1707
Długość zewnętrzna [mm] 1425
nr EAN 8717109298857
Długość [mm] 1707
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633144360
Długość [mm] 1707
nr EAN 3165143519516
Długość [mm] 1635
Długość [mm] 1300
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,48
dla numeru OE 4745.N4
nr EAN 4027816293637
Długość [mm] 1707
Długość [mm] 1425
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,540
dla numeru OE 4745.N5
nr EAN 4027816293620
Indeks: LIN 33.01.78
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO PEUGEOT
Opis: (1707mm) 206 98- tył tarcze hamulcowe
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 4745N5
Numer dostawcy: 33.01.78
Parametry:Długość [mm] : 1707
Strona zabudowy z przodu
Długość 1/Długość 2 [mm] 1707/1425
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5901619544655
Długość 1/Długość 2 [mm] 1638/1303
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858391003
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,40
Długość [mm] 1635
Długość [mm] 1300
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,48
nr EAN 4044688549907
Długość [mm] 1707
Długość [mm] 1425
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,540
nr EAN 4044688549891
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1707 / 1425
Sekcja część tylna
Wymagana ilość 2
nr EAN 3322937422586
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.