Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » układ hamulcowy Seat IBIZA IV ST (6J8, 6P8) » linka hamulcowa Seat IBIZA IV ST (6J8, 6P8)

linka hamulcowa do SEAT IBIZA IV ST (6J8, 6P8)

wybierz typ samochodu SEAT IBIZA IV ST (6J8, 6P8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1800
Długość zewnętrzna [mm] 1180
nr EAN 8717109175752
Długość [mm] 1840
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633102278
VW Golf II, Jetta, z wyj.(exc.) Gti, GLi, L1748/1088
Wymagana ilość : 2
z obu stron
z tyłu
hamulce bębnowe
VW Golf II Seat Toledo 88-91 od 91 , L1527/1085
Wymagana ilość : 2
z obu stron
z tyłu
hamulce bębnowe
Długość [mm] 1840
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Ciężar [kg] 0,2
dla numeru OE 191 609 721 A
nr EAN 4027816142027
Indeks: LIN 47.01.16
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VW SEAT
Opis: VW Golf II GTI Jetta GLI Toledo Toledo 2.0 90-91 od 91 od 93, L1622/1220
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 191609721F
Numer dostawcy: 47.01.16
Parametry:hamulce tarczowe Długość [mm] : 1622/1220
z obu stron
Indeks: LIN 47.01.14
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VW
Opis: GOLF II 83-91 -HAMULCE BĘBNOWE -LEWY/PRA
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 191609721A
Numer dostawcy: 47.01.14
Parametry:hamulce tarczowe Długość [mm] : 1795/1180
z obu stron dla pojazdów bez ABS
Indeks: LIN 47.01.15
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VW
Opis: VW Golf II GTI, Jetta GLI, L1835/1220
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 191609721D
Numer dostawcy: 47.01.15
Parametry:hamulce tarczowe Długość [mm] : 1835/1220
z obu stron
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1527/1085
nr EAN 5907558551815
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1748/1088
nr EAN 5907558552126
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1622/1221
nr EAN 5907558552713
nr EAN 5902659786678
Długość 1/Długość 2 [mm] 1840/1220
nr EAN 5703858393199
Długość 1/Długość 2 [mm] 1622/1221
nr EAN 5703858394103
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,34
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,50
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.