Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi R8 Spyder (427, 429) » łożysko i piasta koła Audi R8 Spyder (427, 429) » łożysko koła Audi R8 Spyder (427, 429)

łożysko koła do AUDI R8 Spyder (427, 429)

wybierz typ samochodu AUDI R8 Spyder (427, 429):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Ilość otworów 43,00
Szerokość [mm] 40,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343182
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 107
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 43
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 45
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 107
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 43
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 45
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 47
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 38
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Drążek / rozpórka Popychacz
średnica zewnętrzna [mm] 131
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
Szerokość [mm] 40,25
Średnica wewnętrzna [mm] 43
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100071
nr EAN 5901159227124
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 85
Szerokość [mm] 40,25
Ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074532218
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 131
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
nr EAN 4040074027998
cena brutto:
190.99 zł
 Kup
Masa [g] 1675
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84,95
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Szerokość 1 [mm] 40,25
Ilość otworów 4
Ilość biegunów 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520641115
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Liczba łączników flanszy 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Ilość otworów 4
Wysokość 1 [mm] 42,3
dla numeru OE 4E0 498 625 B
średnica zewnętrzna [mm] 141
Szerokość 2 [mm] 43
Szerokość [mm] 40
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 47
Ciężar [kg] 2,112
nr EAN 4046001519918
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: