Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Fiat ULYSSE (220_) » łożysko i piasta koła Fiat ULYSSE (220_) » łożysko koła Fiat ULYSSE (220_)

łożysko koła do FIAT ULYSSE (220_)

wybierz typ samochodu FIAT ULYSSE (220_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 44
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 825
Wysokość 1 [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 281
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 24,2
Wysokość [mm] 43,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Ciężar [kg] 7,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 50619PRO
nr EAN 4082300369113
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 44
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
nr EAN 5908242693019
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 119,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4105791
nr EAN 5901159194068
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 281
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26,0
Wysokość [mm] 43,5
Średnica otworu centrującego [mm] 59,0
Numer seryjny 6043200
średnica zewnętrzna [mm] 281,0
nr EAN 5901159098540
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Wysokość [mm] 56
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Numer seryjny K6053100
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 295
nr EAN 5901159258487
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 281
Wysokość [mm] 43,7
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Minimalna grubość [mm] 24,2
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Ø otworu sworznia koła [mm] 16,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074315170
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 120
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074452400
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 44
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074452363
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 122
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98,5
Felga, ilość otworów 5
nr EAN 4040074477984
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Masa [g] 952
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82,5
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 44
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520324452
cena brutto:
262.00 zł
 Kup
Masa [g] 2135
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 120
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 69,3
Ilość otworów 5
Ilość biegunów 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zębatym
nr EAN 3413520324469
cena brutto:
193.00 zł
 Kup
Masa [g] 2022
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 120
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 69,3
Ilość otworów 5
nr EAN 3413520324483
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: