Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz KLASA E T-Model (S210) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz KLASA E T-Model (S210) » łożysko koła Mercedes-benz KLASA E T-Model (S210)

łożysko koła do MERCEDES-BENZ KLASA E T-Model (S210)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E T-Model (S210):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 2 [mm] 11,94
Grubość 1 [mm] 12,07
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 34,98
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21,99
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 59,98
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,24
Wysokość 2 [mm] 16,76
Wysokość 1 [mm] 16,64
średnica zewnętrzna [mm] 290
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10,3
Wysokość [mm] 56,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 5,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 52156PRO
nr EAN 4082300370614
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 25,4
Wysokość [mm] 46,3
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 8,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 54060PRO_HC
nr EAN 4082300659351
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Wysokość [mm] 74,5
Masa [g] 1819
nr EAN 9435398508769
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
średnica zewnętrzna [mm] 288
Minimalna grubość [mm] 22,4
średnica piasty koła [mm] 67
Ilość otworów 5
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Strona zabudowy Oś przednia
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 300
Minimalna grubość [mm] 25,4
Wysokość [mm] 47
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ilość otworów 5
Ciężar [kg] 8
Szerokość 1 [mm] 15,9
Szerokość 2 [mm] 15,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 22
nr EAN 5908242692470
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101110
nr EAN 5901159160384
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28,0
Wysokość [mm] 46,5
Średnica otworu centrującego [mm] 67,1
Numer seryjny 6041180
średnica zewnętrzna [mm] 300,0
nr EAN 5901159015806
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,25
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 60
Wysokość 1 [mm] 17
Wysokość 2 [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074302606
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 88
Wysokość [mm] 46
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074534618
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,25
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 60
Wysokość 1 [mm] 17
Wysokość 2 [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074199411
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 88
Wysokość [mm] 46
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074070031
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 46,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 25,4
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,3
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074290750
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 11
Masa [g] 340
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59,975
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,237
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,987
Szerokość 1 [mm] 15,875
Szerokość 2 [mm] 15,494
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 21,986
nr EAN 3413520321987
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Masa [g] 495
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59,975
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,237
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,987
Szerokość 1 [mm] 15,875
Szerokość 2 [mm] 15,494
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 21,986
nr EAN 3413520687939
cena brutto:
170.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 25,4
Wysokość [mm] 46,3
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 8,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1060 0 1 PRO+
nr EAN 4019722287435
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 290
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10,3
Wysokość [mm] 56,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 5,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33,5
Szerokość opakowania [cm] 32
Wysokość opakowania [cm] 13,5
Techniczny numer informacyjny 98200 0911 0 1 PRO
nr EAN 4019722301803
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: