Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz KLASA E T-Model (S212) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz KLASA E T-Model (S212) » łożysko koła Mercedes-benz KLASA E T-Model (S212)

łożysko koła do MERCEDES-BENZ KLASA E T-Model (S212)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E T-Model (S212):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Ilość otworów 49,00
Szerokość [mm] 50,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340617
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 15,00
Ilość otworów 40,00
Liczba otworów do mocowania 22
Szerokość [mm] 19,00
Szerokość 2 [mm] 45
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340907
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
Średnica wewnętrzna [mm] 49
Wymiar gwintu M10x1,5
Felga, ilość otworów 4
Szerokość 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 22
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
nr EAN 5908242693415
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 49
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4101190
nr EAN 5901159207010
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 126
Szerokość [mm] 50
Wymiar gwintu M10
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074450796
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 148
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
nr EAN 4040074529935
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Masa [g] 1850
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520520564
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: