Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz KLASA E (W124) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz KLASA E (W124) » łożysko koła Mercedes-benz KLASA E (W124)

łożysko koła do MERCEDES-BENZ KLASA E (W124)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E (W124):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 2 [mm] 11,94
Grubość 1 [mm] 12,07
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 34,98
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21,99
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 59,98
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,24
Wysokość 2 [mm] 16,76
Wysokość 1 [mm] 16,64
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
nr EAN 8435398504168
Szerokość 1 [mm] 15,9
Szerokość 2 [mm] 15,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 22
nr EAN 5908242692470
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
nr EAN 5908242693477
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101030
nr EAN 5901159159777
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101110
nr EAN 5901159160384
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 45,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 25,4
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074295472
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,25
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 60
Wysokość 1 [mm] 17
Wysokość 2 [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074302606
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0100
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0097
alternatywny zestaw naprawczy 100 098 0029/S
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0092
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 22
średnica zewnętrzna [mm] 45,25
Wysokość [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285725
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 170
Masa [g] 945
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Szerokość 1 [mm] 39
nr EAN 3413520321819
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 11
Masa [g] 340
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59,975
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,237
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,987
Szerokość 1 [mm] 15,875
Szerokość 2 [mm] 15,494
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 21,986
nr EAN 3413520321987
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: