Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz T1 Autobus (B601) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz T1 Autobus (B601) » łożysko koła Mercedes-benz T1 Autobus (B601)

łożysko koła do MERCEDES-BENZ T1 Autobus (B601)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ T1 Autobus (B601):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
77.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 17,00
Ilość otworów 34,00
Liczba otworów do mocowania 21
Szerokość [mm] 18,00
Szerokość 2 [mm] 50
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787344370
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101230
nr EAN 5901159160377
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 16,0
Wysokość [mm] 78,6
Średnica otworu centrującego [mm] 88,0
Numer seryjny 6041020
średnica zewnętrzna [mm] 280,0
nr EAN 5901159015684
Strona zabudowy Oś tylna
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 266
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 230
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 231
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 43
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 73
Średnica otworu centrującego [mm] 85
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ilość otworów 5
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074438725
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 26
Zestaw pełny 
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074064962
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 26
Zestaw skrócony 
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074245682
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65,25
Wysokość 1 [mm] 18,5
Wysokość 2 [mm] 18,75
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów bez ABS
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074112199
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 16
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 13
Wysokość [mm] 78,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/10
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 88
Ciężar [kg] 6,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 18
Techniczny numer informacyjny 98200 0124 0 1
nr EAN 4019722107993
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: