Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz VITO / MIXTO Furgon (W639) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz VITO / MIXTO Furgon (W639) » łożysko koła Mercedes-benz VITO / MIXTO Furgon (W639)

łożysko koła do MERCEDES-BENZ VITO / MIXTO Furgon (W639)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ VITO / MIXTO Furgon (W639):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
193.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
średnica zewnętrzna [mm] 158,3
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 25
Wysokość [mm] 58,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 8,4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 54234
nr EAN 4082300374735
średnica zewnętrzna [mm] 296
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 57,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 4,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 54235PRO
nr EAN 4082300374759
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 25
Wysokość [mm] 58,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 8,4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 54234PRO_HC
nr EAN 4082300659924
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 296
Minimalna grubość [mm] 8
Ilość otworów 5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Wysokość [mm] 58
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Średnica wewnętrzna [mm] 186
otwór Ø [mm] 15
Strona zabudowy Oś przednia
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 300
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5908242651248
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 296
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10,0
Wysokość [mm] 57,5
Średnica otworu centrującego [mm] 67,0
Numer seryjny 6051480
średnica zewnętrzna [mm] 296,0
nr EAN 5901159201780
Numer seryjny K4101275
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5901159256872
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 296
Wysokość [mm] 57,7
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074396421
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 58,6
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 25
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074396391
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 92
Wysokość [mm] 51
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074084786
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 58,6
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 25
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074216484
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 150
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Felga, ilość otworów 5
Wymiar gwintu M14x1,5
Wysokość [mm] 94,5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074281208
cena brutto:
154.00 zł
 Kup
Masa [g] 1425
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50
Szerokość 1 [mm] 51
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520975364
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 296
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 57,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 4,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33,5
Szerokość opakowania [cm] 32
Wysokość opakowania [cm] 13,5
Techniczny numer informacyjny 98200 1235 0 1 PRO
nr EAN 4019722309557
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 25
Wysokość [mm] 58,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 8,4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33,5
Szerokość opakowania [cm] 32
Wysokość opakowania [cm] 13,5
Techniczny numer informacyjny 98200 1234 0 1 PRO
nr EAN 4019722457746
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: