Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Peugeot 205 I kabriolet (741B, 20D) » łożysko i piasta koła Peugeot 205 I kabriolet (741B, 20D) » łożysko koła Peugeot 205 I kabriolet (741B, 20D)

łożysko koła do PEUGEOT 205 I kabriolet (741B, 20D)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 205 I kabriolet (741B, 20D):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 42,00
Szerokość [mm] 42,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787334623
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Ilość otworów 25,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340891
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Ilość otworów 35,00
Szerokość [mm] 33,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341034
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 36
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 36
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 37
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 52
nr EAN 5908242693576
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5908242693712
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4105500
nr EAN 5901159159555
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4105510
nr EAN 5901159159562
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4105920
nr EAN 5901159159579
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 36
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074240175
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 52
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074438749
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 128
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Felga, ilość otworów 4
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4040074118405
średnica zewnętrzna [mm] 247
Wysokość [mm] 34,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 9
Średnica otworu centrującego [mm] 66
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 13
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074208632
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 185
Masa [g] 485
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520324346
cena brutto:
77.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 325
Masa [g] 905
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41,985
Szerokość 1 [mm] 36
nr EAN 3413520325336
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: