Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Porsche 911 (997) » łożysko i piasta koła Porsche 911 (997) » łożysko koła Porsche 911 (997)

łożysko koła do PORSCHE 911 (997)

wybierz typ samochodu PORSCHE 911 (997):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
średnica zewnętrzna [mm] 318
Wysokość [mm] 67
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 26
Średnica otworu centrującego [mm] 98
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej perforowany
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
parzyste numery artykułów 483 521 0003/PD
nr EAN 4040074159446
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
średnica zewnętrzna [mm] 318
Wysokość [mm] 67
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 26
Średnica otworu centrującego [mm] 98
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej perforowany
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
parzyste numery artykułów 483 521 0002/PD
nr EAN 4040074159439
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 299
Wysokość [mm] 75
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 22
Średnica otworu centrującego [mm] 98
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Typ tarczy hamulcowej perforowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074159347
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
średnica zewnętrzna [mm] 330
Wysokość [mm] 69,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 34
Minimalna grubość [mm] 32
Średnica otworu centrującego [mm] 98
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej perforowany / wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wymagana ilość 1
parzyste numery artykułów 483 521 0016/PD
nr EAN 4040074251744
cena brutto:
178.01 zł
 Kup
Masa [g] 1246
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85
Szerokość 1 [mm] 47
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520989590
cena brutto:
343.99 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 330
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 34
Typ tarczy hamulcowej perforowany / wentylowany
Minimalna grubość [mm] 32
Wysokość [mm] 69,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 98
Ciężar [kg] 10,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
parzyste numery artykułów 92149905
Techniczny numer informacyjny 98200 1500 0 1 PRO+
nr EAN 4019722475627
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: