Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Renault MASTER III Furgon (FV) » łożysko i piasta koła Renault MASTER III Furgon (FV) » łożysko koła Renault MASTER III Furgon (FV)

łożysko koła do RENAULT MASTER III Furgon (FV)

wybierz typ samochodu RENAULT MASTER III Furgon (FV):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Ilość otworów 55,00
Szerokość [mm] 54,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340679
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 54
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 55
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 54
Ilość zębów, pierścień ABS 48
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 31
Rozstaw śrub mocujących [mm] 130
średnica zewnętrzna [mm] 157
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
176.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 24,5
Wysokość [mm] 69,8
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 90
Średnica wewnętrzna [mm] 161
Ciężar [kg] 9,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 55286
nr EAN 4082300381788
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 305
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10
Wysokość [mm] 71,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 91
Średnica wewnętrzna [mm] 167
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 55288
nr EAN 4082300381801
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 302
Minimalna grubość [mm] 24,5
Ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Dostępne MAPP-Code 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Wysokość [mm] 70
Średnica otworu centrującego [mm] 90
Średnica wewnętrzna [mm] 160,5
otwór Ø [mm] 17,4
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4105056
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Wysokość [mm] 69,9
Średnica otworu centrującego [mm] 90
Numer seryjny K6041760
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
średnica zewnętrzna [mm] 302
nr EAN 5901159241182
Strona zabudowy Oś tylna
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 18
Wysokość [mm] 51
Średnica otworu centrującego [mm] 120
Numer seryjny K6051614
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 302
nr EAN 5901159257657
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 90
Wysokość 1 [mm] 24,75
Wysokość 2 [mm] 23
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074445501
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 302
Wysokość [mm] 70
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 24,5
Średnica otworu centrującego [mm] 90
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ø otworu sworznia koła [mm] 17,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074109434
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 302
Wysokość [mm] 51
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 18
Minimalna grubość [mm] 15
Średnica otworu centrującego [mm] 120
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 140
Ø otworu sworznia koła [mm] 10,9
Ilość otworów 8
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074216309
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 55
średnica zewnętrzna [mm] 90
Wysokość [mm] 54
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074261989
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniami
Średnica wewnętrzna [mm] 55
średnica zewnętrzna [mm] 90
Wysokość [mm] 60
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074254769
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
Masa [g] 1535
nr EAN 3413521056284
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
Masa [g] 1330
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 55
Szerokość 1 [mm] 24,6
nr EAN 3413521176029
cena brutto:
208.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 305
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10
Wysokość [mm] 71,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 91
Średnica wewnętrzna [mm] 167
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 35
Szerokość opakowania [cm] 33,5
Wysokość opakowania [cm] 17,5
Techniczny numer informacyjny 98200 2288 0 1
nr EAN 4019722415203
cena brutto:
237.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 24,5
Wysokość [mm] 69,8
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 90
Średnica wewnętrzna [mm] 161
Ciężar [kg] 9,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 35
Szerokość opakowania [cm] 33,5
Wysokość opakowania [cm] 15
Techniczny numer informacyjny 98200 2286 0 1 PRO
nr EAN 4019722491139
cena brutto:
196.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 18
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 15
Wysokość [mm] 50,9
Wzór otworów/Ilość otworów 08/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 140
Średnica otworu centrującego [mm] 120,1
Ciężar [kg] 7,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 35
Szerokość opakowania [cm] 33,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 2308 0 1 PRO
nr EAN 4019722543654
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: