Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Toyota CAMRY Liftback (_V1_) » łożysko i piasta koła Toyota CAMRY Liftback (_V1_) » łożysko koła Toyota CAMRY Liftback (_V1_)

łożysko koła do TOYOTA CAMRY Liftback (_V1_)

wybierz typ samochodu TOYOTA CAMRY Liftback (_V1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Ilość otworów 45,00
Szerokość [mm] 39,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340426
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Wysokość 1 [mm] 39
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 2 [mm] 11,94
Grubość 1 [mm] 12,07
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 34,98
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21,99
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 59,98
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,24
Wysokość 2 [mm] 16,76
Wysokość 1 [mm] 16,64
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 150
Średnica wewnętrzna [mm] 35
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 284
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10
Wysokość [mm] 43,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 4,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 52108PRO
nr EAN 4082300367614
średnica zewnętrzna [mm] 290
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,3
Wysokość [mm] 55,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 4,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 52139PRO
nr EAN 4082300368987
Szerokość 1 [mm] 15,9
Szerokość 2 [mm] 15,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 22
nr EAN 5908242692470
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
nr EAN 5908242693477
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101030
nr EAN 5901159159777
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101110
nr EAN 5901159160384
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 290
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10,0
Wysokość [mm] 55,4
Średnica otworu centrującego [mm] 67,0
Numer seryjny 6051050
średnica zewnętrzna [mm] 290,0
nr EAN 5901159017435
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
Wysokość [mm] 39
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074036341
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,25
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 60
Wysokość 1 [mm] 17
Wysokość 2 [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074199411
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 316
Wysokość [mm] 46,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 25,4
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 13
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074199930
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 290
Wysokość [mm] 55,4
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8,3
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,3
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074200131
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 170
Masa [g] 945
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Szerokość 1 [mm] 39
nr EAN 3413520321819
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Masa [g] 1232
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Szerokość 1 [mm] 39
nr EAN 3413520377595
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 11
Masa [g] 340
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59,975
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,237
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,987
Szerokość 1 [mm] 15,875
Szerokość 2 [mm] 15,494
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 21,986
nr EAN 3413520321987
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Masa [g] 495
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59,975
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,237
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,987
Szerokość 1 [mm] 15,875
Szerokość 2 [mm] 15,494
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 21,986
nr EAN 3413520687939
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 284
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10
Wysokość [mm] 43,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 4,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 31,5
Szerokość opakowania [cm] 30
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0593 0 1 PRO
nr EAN 4019722301186
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 290
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,3
Wysokość [mm] 55,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Średnica wewnętrzna [mm] 164
Ciężar [kg] 4,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 0727 0 1 PRO
nr EAN 4019722301513
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: