Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Toyota IQ (_J1_) » łożysko i piasta koła Toyota IQ (_J1_) » łożysko koła Toyota IQ (_J1_)

łożysko koła do TOYOTA IQ (_J1_)

wybierz typ samochodu TOYOTA IQ (_J1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 75
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 39
Ilość zębów, pierścień ABS 48
średnica zewnętrzna [mm] 259
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 9
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 7,5
Wysokość [mm] 30,3
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 55
Ciężar [kg] 3,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 54563
nr EAN 4082300378269
średnica zewnętrzna [mm] 255
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 18
Wysokość [mm] 46,2
Wzór otworów/Ilość otworów 04/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 55
Ciężar [kg] 4,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 54999
nr EAN 4082300381078
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 75
Wysokość [mm] 39
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 8033001465457
Szerokość [mm] 38,9
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 75
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Szerokość [mm] 34
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 69
Szerokość 2 [mm] 39
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Numer seryjny 4105505
nr EAN 5901159227414
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4103922
nr EAN 5901159287012
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 255
Wysokość [mm] 46,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20
Minimalna grubość [mm] 18
Średnica otworu centrującego [mm] 55
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 14,5
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074073179
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 259
Wysokość [mm] 30,3
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 9
Minimalna grubość [mm] 7,5
Średnica otworu centrującego [mm] 55
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 14,5
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074608326
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
średnica zewnętrzna [mm] 125
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 4040074097120
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Masa [g] 840
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520951139
cena brutto:
696.00 zł
 Kup
Masa [g] 2640
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 135,5
Szerokość 1 [mm] 141,5
nr EAN 3413521575921
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: