Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » silnik Mercedes-benz SPRINTER 3-t Autobus (B903) » mechanizm korbowy Mercedes-benz SPRINTER 3-t Autobus (B903) » wał korbowy Mercedes-benz SPRINTER 3-t Autobus (B903) » panewka wału korbowego Mercedes-benz SPRINTER 3-t Autobus (B903)

panewka wału korbowego do MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Autobus (B903)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Autobus (B903):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wymiar gwintu M 11x1,5x62
nr EAN 4041248506530
Pozycja / stopień 1-6
Numer komponentu 02-3585
Podwymiar [mm] 0,25
nr EAN 5010874489783
Pozycja / stopień 1-6
Numer komponentu 02-3585
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 5010874489820
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 71832600
Wymagana ilość 12
Numer komponentu 74305600
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977387210
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 71832610
Wymagana ilość 12
Numer komponentu 74305610
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977387241
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 74305600
Wymagana ilość 12
Numer komponentu 74306600
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977085116
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 74305610
Wymagana ilość 12
Numer komponentu 74306610
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977085147
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 74305620
Wymagana ilość 12
Numer komponentu 74306620
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977085178
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 71832600
Wymagana ilość 2
Numer komponentu 74305600
Jednostka ilości para
nr EAN 4028977691799
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 71832610
Wymagana ilość 2
Numer komponentu 74305610
Jednostka ilości para
nr EAN 4028977691805
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 71832620
Wymagana ilość 2
Numer komponentu 74305620
Jednostka ilości para
nr EAN 4028977691812
Numer komponentu 001HL10306000
dla luzu na łożysku od [mm] 0,013
do luzu na łożysku [mm] 0,063
dla średnicy obudowy od [mm] 62,5
przy średnicy obudowy [mm] 62,519
Szerokość od [mm] 17,25
Szerokość do [mm] 17,5
dla grubości ścianki od [mm] 2,253
do grubości ścianki [mm] 2,261
dla średnicy wałka od [mm] 57,95
do średnicy wałka [mm] 57,965
nr EAN 4009026522066
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 001HL10306025
dla luzu na łożysku od [mm] 0,013
do luzu na łożysku [mm] 0,063
dla średnicy obudowy od [mm] 62,5
przy średnicy obudowy [mm] 62,519
Szerokość od [mm] 17,25
Szerokość do [mm] 17,5
dla grubości ścianki od [mm] 2,378
do grubości ścianki [mm] 2,511
dla średnicy wałka od [mm] 57,95
do średnicy wałka [mm] 57,965
nr EAN 4009026522059
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.