Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » klimatyzacja Citroën C4 coupe (LA_) » parownik Citroën C4 coupe (LA_)

parownik do CITROËN C4 coupe (LA_)

wybierz typ samochodu CITROËN C4 coupe (LA_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość sieci [mm] 605
Szerokość sieci [mm] 408
Głębokość sieci [mm] 549
Ograniczenia producenta BEHR
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem ekspansywnym
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z systemem CAN
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym
dla numeru OE 6450QQ
Rodzaj korpusu z obudową
Wersja produced by BEHR
nr EAN 5903364315795
dla numeru OE6450QQ
Ograniczenia producentaBEHR
Długość [mm]605
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z systemem CAN
Wyposażenie pojazdudo pojazdów z klimatyzacją automatyczną
Rodzaj korpusuz obudową
Głębokość [mm]549
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z zaworem ekspansywnym
Długość sieci [mm]605
Szerokość sieci [mm]408
Głębokość sieci [mm]549
Wyświetlanie od 1 do 2 (z 2 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
parownik

Parowniki klimatyzacji samochodowej 


Parownik klimatyzacji odpowiedzialny jest za wychładzanie powietrza wydmuchiwanego do wnętrza samochodu. Jest to drugi element układu klimatyzacji, w którym dochodzi do wymiany ciepła. Ze względu na specyfikę można go przyrównać do skraplacza z tą tylko różnicą że spełnia odwrotną funkcję. 

Parownik jest elementem układu klimatyzacji, którego nie widać i nie czuć, a więc często problem z jego sprawnością jest bagatelizowany. Niesprawność jego pracy rozpoznamy po nieprzyjemnym zapachu, który rozprzestrzenia się po wnętrzu samochodu. Parowniki klimatyzacji samochodowej są odpowiedzialne za kilka zadań. Odparowują czynnik chłodniczy do postaci par przegrzanych, pochłaniają ciepło do czynnika chłodniczego, nagrzewają powietrze, utrzymują właściwy poziom wilgotności powietrza i oczyszczają je. 
 

Budowa parownika klimatyzacji


Parowniki klimatyzacji zbudowane zostały  z rurek o przekroju owalnym i ułożeniu w żeberka radiatora w różnych konfiguracjach. Wyróżnia się 4 typy konfiguracji przepływu czynnika chłodniczego przez parownik. Najprostszą budową charakteryzuje się obieg równoległy. W przeciwległych zbiornikach umieszczone są odpowiednio wlot o wylot. Ich wadą jest jednak mała efektywność, zaletą natomiast zapewnienie najmniejszego spadku ciśnienia chłodziwa. Obieg typy „U” posiada wlot i wylot w tym samym pojemniku, są one rozdzielone poprzecznie. Obieg typy „S” wyróżnia się kanałem ułożonym w charakterystyczną linię S. W tym przypadku wlot i wylot również znajdują się po przeciwnych stronach. Ostatnim obiegiem jest obieg typu „W” z rurkami ułożonymi w poprzek parownika. 
 

Kiedy potrzebna jest wymiana parownika?


Parowniki sygnalizują problem nieprzyjemnym zapachem. Jeżeli pojawia się on w momencie załączenia klimatyzacji, a następnie znika, możemy problem rozwiązać odgrzybianiem układu klimatyzacji. Jeżeli jednak utrzymuje się on przez cały czas pracy klimatyzacji, konieczna może się okazać wymiana parownika