Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » paski napędowe Citroën C2 (JM_) » pasek wieloklinowy Citroën C2 (JM_) » pasek klinowy wielorowkowy Citroën C2 (JM_)

pasek klinowy wielorowkowy do CITROËN C2 (JM_)

wybierz typ samochodu CITROËN C2 (JM_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 730
nr EAN 3165141093452
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1125
nr EAN 3165141088403
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1070
nr EAN 3165143170939
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1050
nr EAN 4047024895515
Ciężar [kg] 0,082
Ilość żeber 6
Długość [mm] 730
nr EAN 4010858520649
Ciężar [kg] 0,114
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1070
nr EAN 4010858480103
Ciężar [kg] 0,119
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1125
nr EAN 4010858482411
Ciężar [kg] 0,112
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1050
nr EAN 4010858520458
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506921
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787526905
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506822
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787004304
Długość [mm] 1050
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,107
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289166
Długość [mm] 1070
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816375333
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 730
nr EAN 5414465354748
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1070
nr EAN 5414465352829
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1123
nr EAN 5414465352867
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1053
nr EAN 5414465352805
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1050
nr EAN 4014870118082
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1053
nr EAN 4005108893208
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1070
nr EAN 4005108958624
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1125
nr EAN 4005108990075
Ilość żeber 6
Długość [mm] 730
nr EAN 4005108989802
Długość [mm] 1070
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207628
Długość [mm] 725
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205464
Długość [mm] 1050
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201497
Długość [mm] 1125
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201626
Długość [mm] 1125
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390527
Długość [mm] 728
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397557
Długość [mm] 1050
Ciężar [kg] 0,107
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688557520
Długość [mm] 1070
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688573278
dla numeru OE 6PK1050
Długość [mm] 1050
Ilość żeber 6
Wyświetlanie od 1 do 33 (z 33 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.