Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » paski napędowe Dodge RAM 1500 Extended Cab Pickup » pasek wieloklinowy Dodge RAM 1500 Extended Cab Pickup » pasek klinowy wielorowkowy Dodge RAM 1500 Extended Cab Pickup

pasek klinowy wielorowkowy do DODGE RAM 1500 Extended Cab Pickup

wybierz typ samochodu DODGE RAM 1500 Extended Cab Pickup:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787506037
Długość [mm] 855
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,06
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099720
Długość [mm] 1590
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,13
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063100693
Długość [mm] 2403
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,25
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063102253
Ilość żeber 4
Długość [mm] 856
nr EAN 3165141069396
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1592
nr EAN 3165141259056
Ciężar [kg] 0,066
Ilość żeber 4
Długość [mm] 855
nr EAN 4010858544812
Ciężar [kg] 0,121
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1145
nr EAN 4010858482435
Ciężar [kg] 0,112
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1045
nr EAN 4010858482374
Ciężar [kg] 0,139
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1592
nr EAN 4010858482510
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528299
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787506037
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505122
Długość [mm] 1590
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,135
Ilość żeber 5
nr EAN 4027816288824
Długość [mm] 855
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,058
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287841
Długość [mm] 2403
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,245
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816290223
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 855
nr EAN 5414465355042
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1590
nr EAN 5414465355653
Ilość żeber 4
Długość [mm] 855
nr EAN 4005108961303
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1592
nr EAN 4005108995360
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1043
nr EAN 4005108583987
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1148
nr EAN 4005108584021
Długość [mm] 1145
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201640
Długość [mm] 855
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202395
Długość [mm] 1045
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202463
Długość [mm] 855
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390213
Długość [mm] 1592
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573940418
Ilość żeber 5
Masa [g] 129
Długość [mm] 1588
nr EAN 3413521205569
Długość [mm] 855
Ciężar [kg] 0,058
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556820
Długość [mm] 1590
Ciężar [kg] 0,135
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688557360
Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Długość [mm] 1588
Szerokość [mm] 17,8
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Wyświetlanie od 1 do 33 (z 33 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.