Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » paski napędowe Mitsubishi PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C) » pasek wieloklinowy Mitsubishi PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C) » pasek klinowy wielorowkowy Mitsubishi PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C)

pasek klinowy wielorowkowy do MITSUBISHI PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO II Canvas Top (V2_C, V4_C):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1125
nr EAN 3165141069662
Ilość żeber 4
Długość [mm] 954
nr EAN 3165141183078
Ciężar [kg] 0,095
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1125
nr EAN 4010858482220
Ciężar [kg] 0,072
Ilość żeber 4
Długość [mm] 950
nr EAN 4010858478575
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787527926
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787544022
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505375
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 970
nr EAN 5414465355189
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 955
nr EAN 5414465354137
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1133
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465352898
Ilość żeber 4
Długość [mm] 970
nr EAN 4014870129347
Długość [mm] 950
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201039
Długość [mm] 1125
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205181
Długość [mm] 970
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574581122
Ilość żeber 4
Masa [g] 75
Długość [mm] 954
nr EAN 3413521205828
Ilość żeber 4
Masa [g] 65
Długość [mm] 970
nr EAN 3413521205804
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.