Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » paski napędowe Nissan MAXIMA / MAXIMA QX IV (A32) » pasek wieloklinowy Nissan MAXIMA / MAXIMA QX IV (A32) » pasek klinowy wielorowkowy Nissan MAXIMA / MAXIMA QX IV (A32)

pasek klinowy wielorowkowy do NISSAN MAXIMA / MAXIMA QX IV (A32)

wybierz typ samochodu NISSAN MAXIMA / MAXIMA QX IV (A32):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 775
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,06
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099591
Długość [mm] 1100
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,110
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063101126
Ilość żeber 6
Długość [mm] 890
nr EAN 3165141069723
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1100
nr EAN 3165141093544
Ilość żeber 4
Długość [mm] 775
nr EAN 3165141069341
Ciężar [kg] 0,117
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1100
nr EAN 4010858482404
Ciężar [kg] 0,06
Ilość żeber 4
Długość [mm] 775
nr EAN 4010858521394
Ciężar [kg] 0,096
Ilość żeber 6
Długość [mm] 884
nr EAN 4010858471279
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506891
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787528589
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504965
Długość [mm] 775
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,053
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287742
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 883
nr EAN 5414465355103
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1098
nr EAN 5414465354229
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1103
nr EAN 5414465355325
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 773
nr EAN 5414465352423
Długość [mm] 775
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202371
Długość [mm] 1100
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201558
Długość [mm] 884
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074114384
Długość [mm] 1100
Ciężar [kg] 0,112
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688557568
Długość [mm] 775
Ciężar [kg] 0,053
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556752
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.