Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » paski napędowe Opel KAPITÄN B » pasek wieloklinowy Opel KAPITÄN B » pasek klinowy wielorowkowy Opel KAPITÄN B

pasek klinowy wielorowkowy do OPEL KAPITÄN B

wybierz typ samochodu OPEL KAPITÄN B:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1105
nr EAN 4047024895225
Ilość żeber 7
Długość [mm] 855
nr EAN 4047026037920
Ciężar [kg] 0,168
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1635
nr EAN 4010858479916
Ciężar [kg] 0,191
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1870
nr EAN 4010858479565
Ciężar [kg] 0,135
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1104
nr EAN 4010858544218
Ciężar [kg] 0,107
Ilość żeber 7
Długość [mm] 855
nr EAN 4010858469535
Ilość żeber 7
nr EAN 8021787024975
Ilość żeber 7
nr EAN 8021787124279
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 7
Szerokość [mm] 24,9
Długość [mm] 1103
nr EAN 5414465718359
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1635
nr EAN 4014870122645
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1870
nr EAN 4014870124328
Ilość żeber 7
Długość [mm] 1103
nr EAN 4005108956569
Długość [mm] 1637
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201763
Długość [mm] 1870
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074317266
Długość [mm] 1104
Ilość żeber 7
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074113646
Długość [mm] 1870
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573391104
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.