Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » paski napędowe Suzuki CAPPUCCINO (EE) » pasek wieloklinowy Suzuki CAPPUCCINO (EE) » pasek klinowy wielorowkowy Suzuki CAPPUCCINO (EE)

pasek klinowy wielorowkowy do SUZUKI CAPPUCCINO (EE)

wybierz typ samochodu SUZUKI CAPPUCCINO (EE):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1062
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,08
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099980
Długość [mm] 830
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,060
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099669
Długość [mm] 1063
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,12
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063101096
Ilość żeber 4
Długość [mm] 825
nr EAN 3165141092523
Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
nr EAN 3165141028324
Ilość żeber 3
Długość [mm] 675
nr EAN 3165141046946
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1060
nr EAN 3165141092820
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1075
nr EAN 4047024167193
Ciężar [kg] 0,08
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1075
nr EAN 4010858489397
Ciężar [kg] 0,064
Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
nr EAN 4010858481681
Ciężar [kg] 0,043
Ilość żeber 3
Długość [mm] 675
nr EAN 4010858481520
Ciężar [kg] 0,079
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1062
nr EAN 4010858521615
Długość [mm] 668
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,034
Ilość żeber 3
nr EAN 4027816287414
Długość [mm] 1075
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,073
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816288060
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 1070
nr EAN 5414465353819
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Szerokość [mm] 10,7
Długość [mm] 668
nr EAN 5414465354540
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 833
nr EAN 5414465352478
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 1063
nr EAN 5414465354625
Ilość żeber 3
Długość [mm] 670
nr EAN 4014870123994
Długość [mm] 825
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574073849
Długość [mm] 1075
Ciężar [kg] 0,073
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688564931
Długość [mm] 668
Ciężar [kg] 0,034
Ilość żeber 3
nr EAN 4044688287410
Wyświetlanie od 1 do 23 (z 23 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.