Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » paski napędowe Suzuki RF » pasek wieloklinowy Suzuki RF » pasek klinowy wielorowkowy Suzuki RF

pasek klinowy wielorowkowy do SUZUKI RF

wybierz typ samochodu SUZUKI RF:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1019
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Cecha chemiczna elastyczny
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063100990
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1019
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047025345385
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1029
nr EAN 4047025345392
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1033
nr EAN 4047025476881
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1019
nr EAN 4010858507664
Ciężar [kg] 0,11
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1029
nr EAN 4010858542948
Ciężar [kg] 0,111
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1033
nr EAN 4010858459895
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787031584
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787205206
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787204896
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787204902
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1019
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465636684
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1029
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465683800
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1030
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465439001
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1019
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870126025
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1029
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870368494
Długość [mm] 1019
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Właściwości materiału (ubranie robocze) elastyczny
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574498390
dla numeru OE 1740957
dla numeru OE BV2Q 6D314 AA
Długość [mm] 1029
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Właściwości materiału (ubranie robocze) elastyczny
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574559091
Długość [mm] 1024
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Właściwości materiału (ubranie robocze) elastyczny
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316576761287
Długość [mm] 1019
Szerokość [mm] 21,36
Grubość [mm] 5,0
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Cecha chemiczna elastyczny
Ciężar [kg] 0,104
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688575418
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.