Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz SL (R231) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz SL (R231) » piasta koła Mercedes-benz SL (R231)

piasta koła do MERCEDES-BENZ SL (R231)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SL (R231):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Felga, liczba otworów4
Strona zabudowyOś tylna
Szerokość [mm]50
Średnica wewnętrzna [mm]49
średnica zewnętrzna [mm]126
Średnica kołnierza [mm]126
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Ilość otworów 49,00
Szerokość [mm] 50,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340617
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 92,00
Średnica wewnętrzna [mm] 49,00
Szerokość [mm] 50,00
nr EAN 4014870006556
Ciężar [kg] 0,035
Długość opakowania [cm] 8,4
Szerokość opakowania [cm] 8,4
Wysokość opakowania [cm] 1,0
nr EAN 4056111147550
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 110
Średnica wewnętrzna [mm] 49
Wymiar gwintu M10x1,5
Felga, ilość otworów 4
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 49
Strona zabudowy Oś tylna
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 49
nr EAN 5901619521045
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 126
Szerokość [mm] 50
Wymiar gwintu M10
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074450796
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 148
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
nr EAN 4040074529935
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
średnica zewnętrzna [mm] 148
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
nr EAN 4040074248300
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1625
nr EAN 5908281473511
cena brutto:
133.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
nr EAN 4031185042062
cena brutto:
190.99 zł
 Kup
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 49
nr EAN 7316573389613
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Masa [g] 1850
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520520564
cena brutto:
346.00 zł
 Kup
Masa [g] 3633
nr EAN 3413521359804
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: