Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz ATEGO 3 » łożysko i piasta koła Mercedes-benz ATEGO 3 » piasta koła Mercedes-benz ATEGO 3

piasta koła do MERCEDES-BENZ ATEGO 3

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ ATEGO 3:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,66
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 76
Długość opakowania [cm] 7,6
Szerokość opakowania [cm] 7,6
Wysokość opakowania [cm] 4,2
nr EAN 4056111019444
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 135
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Ilość zębów, pierścień ABS 46
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 76
Wysokość 1 [mm] 39
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 135
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Ilość zębów, pierścień ABS 46
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 127,8
Średnica wewnętrzna [mm] 29
nr EAN 5908242638294
Numer seryjny K4108560
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 5901159257343
cena brutto:
133.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 5901619521458
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 33
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 76
nr EAN 5901619560655
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 33
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 76
nr EAN 4031185047814
cena brutto:
197.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 68
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 135
nr EAN 4031185001403
cena brutto:
179.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 28
nr EAN 4031185042949
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 76
nr EAN 4031185042918
cena brutto:
148.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 33
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 76
nr EAN 7316575166847
cena brutto:
110.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 76
nr EAN 7316575167035
cena brutto:
271.01 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 7316575222260
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: