Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mercedes-benz KLASA G Cabrio (W463) » łożysko i piasta koła Mercedes-benz KLASA G Cabrio (W463) » piasta koła Mercedes-benz KLASA G Cabrio (W463)

piasta koła do MERCEDES-BENZ KLASA G Cabrio (W463)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA G Cabrio (W463):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Wysokość 1 [mm] 22
Wysokość 2 [mm] 26
Ciężar [kg] 0,78
nr EAN 8717109660289
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Ilość otworów 49,00
Szerokość [mm] 48,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787344011
cena brutto:
216.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 55,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90,00
Szerokość 1 [mm] 23,00
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 80,00
Szerokość 2 [mm] 20,00
nr EAN 4014870006013
cena brutto:
178.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Komplet ze zredukowanymi akces. montaż.
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 80,00
Szerokość [mm] 22,00
Średnica wewnętrzna [mm] 45,00
nr EAN 4014870006402
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 23,0
Średnica wewnętrzna [mm] 55,0
średnica zewnętrzna [mm] 90,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Ciężar [kg] 0,57
nr EAN 4027816197690
Zestaw skrócony 
Szerokość [mm] 22,00
Średnica wewnętrzna [mm] 45,00
średnica zewnętrzna [mm] 80,00
nr EAN 5907558507720
Szerokość 1 [mm] 20,0
Szerokość 2 [mm] 23,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80,0
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 90,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55,0
nr EAN 5903364300357
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 26
Zestaw pełny 
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074064962
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Szerokość [mm] 26
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Szerokość 2 [mm] 22
nr EAN 4031185220507
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 20
Szerokość [mm] 23
Średnica wewnętrzna [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 55
średnica zewnętrzna [mm] 90
średnica zewnętrzna [mm] 80
Szerokość 2 [mm] 20
Szerokość 2 [mm] 23
nr EAN 4031185212120
cena brutto:
255.00 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 20,0
Szerokość 2 [mm] 23,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80,0
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 90,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55,0
nr EAN 7316577648723
cena brutto:
179.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 48
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 84
nr EAN 7316577660558
cena brutto:
173.00 zł
 Kup
Masa [g] 1406
nr EAN 3413520328900
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Masa [g] 647
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74,976
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45,987
Szerokość 1 [mm] 18
nr EAN 3413520321833
cena brutto:
230.00 zł
 Kup
Masa [g] 1051
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 55
Szerokość 1 [mm] 24,6
nr EAN 3413520321970
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: