Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mitsubishi LANCER CELESTE coupe (A7_) » łożysko i piasta koła Mitsubishi LANCER CELESTE coupe (A7_) » piasta koła Mitsubishi LANCER CELESTE coupe (A7_)

piasta koła do MITSUBISHI LANCER CELESTE coupe (A7_)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI LANCER CELESTE coupe (A7_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 49
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Wysokość 1 [mm] 45
Ciężar [kg] 1,08
nr EAN 8717109664676
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 45,00
średnica zewnętrzna [mm] 85,00
Szerokość [mm] 41,00
nr EAN 4014870013868
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 49,00
średnica zewnętrzna [mm] 90,00
Szerokość [mm] 45,00
nr EAN 4014870006532
Szerokość [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 49,0
średnica zewnętrzna [mm] 90,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,150
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 31 22 6 783 913 S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4027816239284
Szerokość [mm] 41,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 85,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,008
dla numeru OE 33 41 6 762 321 S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4027816263142
cena brutto:
228.01 zł
 Kup
Grubość [mm] 67,0
średnica zewnętrzna [mm] 145,0
średnica zewnętrzna [mm] 45,0
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,5
Ilość zębów 30
Ilość otworów 6
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,724
dla numeru OE 33 41 6 760 058
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
nr EAN 4027816328063
cena brutto:
234.00 zł
 Kup
Grubość [mm] 93,0
średnica zewnętrzna [mm] 145,0
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,5
Ilość zębów 30
Ilość otworów 6
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,85
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
dla numeru OE 33 41 6 783 671
nr EAN 4027816337362
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
średnica zewnętrzna [mm] 145
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
średnica zewnętrzna [mm] 145
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 85
Wysokość [mm] 41
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074465165
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 90
Wysokość [mm] 45
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074084922
cena brutto:
87.99 zł
 Kup
Wysokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 90
Ciężar netto [g] 1200
nr EAN 5908281439012
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 85
Ciężar netto [g] 1020
nr EAN 5908281455319
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1720
nr EAN 5902048908674
Szerokość [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 49,0
średnica zewnętrzna [mm] 90,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,078
nr EAN 4044688239266
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: