Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi LANCER VIII (CY_A, CZ_A) » zawieszenie silnika Mitsubishi LANCER VIII (CY_A, CZ_A) » poduszki silnika Mitsubishi LANCER VIII (CY_A, CZ_A)

poduszki silnika do MITSUBISHI LANCER VIII (CY_A, CZ_A)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI LANCER VIII (CY_A, CZ_A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,154
nr EAN 4054224033210
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy w środku
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,159
nr EAN 4054224041833
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1133
nr EAN 5908281491225
cena brutto:
67.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 808
nr EAN 5902048091758
cena brutto:
77.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1230
nr EAN 5908281491638
MITSUBISHI OUTLANDER, LANCER CY 2006- /PRZÓD/
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: MN101386
Numer dostawcy: 50K5054-OYO
MITSUBISHI LANCER 07-> ASX 1,6 10-> OUTLANDER II PRAWA
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: MN101441
Numer dostawcy: 50K5060-OYO
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz przodu
wymagana liczba1
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Wymagana ilość 1
nr EAN 5902275164690
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5900427582699
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5900427582934
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427583634
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
nr EAN 5900427584860
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5900427584938
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
nr EAN 5900427587069
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.